Läs artikeln och få dig en tankeställare! BILAGA 3 VIKTIGT I DITT LIV Beskriv vad som är viktigt i ditt liv. Här hittar du en CV mall för de flesta branscher och typer av jobb. I det här momentet ska vi syssla med film som berättarform och fördjupa oss i ett fåtal olika sätt att värdera och analysera film. De CV-mallar som finns på sidan är gratis att ladda ned till din dator. Författaren Jojo Moyes, 45år gammal och bosatt i England, har med sin roman ”Livet efter dig” tagit världen med storm. Vid valet av värdesystem träffar vi, i en högst påtaglig mening, det viktigaste val som vi någonsin träffar. Livskvalitet, vad är det egentligen och hur finner du vad som är livskvalitet för dig? ... Jo jag fikade minsann med en yxmördare och en mjölkdrickare! En längtan efter något för evigt förlorat. En betraktare. Beskriv dig själv med tre ord: Positiv, ... behöver de inte säga klart en mening, de bara tittar på varandra och förstår, Ett effektivt sätt att kommunicera, inte hamnar i försvarsställning. Sprallig, omtänksam, fighter. Beskriv din kompetensprofil. Du börjar med att läsa de tre texterna som finns under följande länkar: Eller saker som att det är viktigt för dig med möjlighet till rökpauser, ... Föreslå att du kan berätta mer om dig själv vid en anställningsintervju. ... för dig själv eller tillsammans med andra. 1. För ett par veckor sedan under viss alkoholpåverkan kom jag och mina vänner på den utmärkta idéen att definiera sig själv med hjälp av en enda mening. Beskriv dig själv med en mening! "Mening" är en samling ord, som hjälper dig att få över ... Man börjar en mening med stor ... och därför kan de inte bilda en mening. Beskriv din konst med en mening. Nämn tre saker du gör varje dag som produktionsmedarbetare på Preconal? Alla har fått den kända frågan ” beskriv dig själv med 3 ord” , eller den ” hur tror du andra uppfattar dig”. Assistans för dig söker personliga assistenter åt en man i Malmö. När jag läser personliga brev (och ibland CVn) slås jag ofta av hur låg kvalitet de håller. Skriv under med blått eller svart bläck. Det innebär att du skulle inleda din presentation med något i stil med: 1982, så var jag 13 år, och den dagen kommer för alltid att definiera den jag är, blev och kommer att förbli – det var nämligen den dagen… etc. Ett jag-budskap innebär att man säger en mening som börjar med ordet ”jag”. ha rätt till en trygg uppväxt. Vad är din största passion? Vad är fördelarna med teckning som uttrycksform? Alla har fått dessa frågor i något samanhang. Berätta en berättelse om dig själv som är intressant och spännande och som karakteriserar dig. När vi steg ut idag insåg jag att jag glömt Falkes skor. Uppgiften är att A) skriva en utredande text och B) visa källkritiskt tänkande. Klå det om du kan. SV: Beskriv dig själv med 5 ord. I det personliga brevet skall du beskriva dig själv, ... Adressera om möjligt brevet till en specifik person. Vad har du för bild av Landskrona? Till att börja med, beskriv dig själv med en mening: En positiv och träningsvillig tjej som älskar att vinna. Vad är teckning för dig? Beskriv alltså dig själv som person, lyft fram dina positiva sidor och berätta varför du söker till detta jobb – och varför just du är perfekt för jobbet. – En dansande jurist med intresse för fastigheter. Beskriv dig själv med en mening. Presentera dig själv. Han satt i vagnen med overall och strumpor. 62 63 BILAGA 2 BESKRIV DIG SJÄLV OCH DINA INTRESSEN Skriv ett ord eller en kort mening inuti cirklarna. SV: Beskriv dig själv med 5 ord. Inte i en mening utan med 5 helt olika beskrivande ord. När någon ber dig att berätta om dig själv vill de inte höra en dragning av ditt cv. Börja inte med att rabbla anställningar utan skriv en snabbpresentation av dig själv på max en mening. Upplevd och suggerad verklighet och fantasi gestaltad genom linjer, för att vara tråkig. Jag ser mig själv som ambitiös och en med huvudet på skaft med en stor drivkraft framåt. Beskriv dig själv med 3 ord. Till att börja med, beskriv dig själv med en mening: För det mesta glad och positiv som sällan gör något halvdant. Hur skriver man egentligen en bra presentation av sig själv på en dejtingsida? I produktionen jobbar jag dagligen med montering av dörrar, fönster och luckor. Detta stycke ska fungera som en ”teaser” med uppgift att fånga läsaren som ska lockas att läsa vidare. Beskriv dig själv med en mening. – Jag är obotlig optimist, envis som synden, men väldigt ambitiös och lojal. 2. Definiera dig själv i en mening. Vad är en bra bostad för dig? Beskriv dig själv med 3 och en halv mening. Beskriv dig själv med en enda mening. Motto: Meningen med livet är att hitta en mening med livet. Ganska jobbig, ganska trevlig, Osvensk, positiv och innehavare av Sveriges största garderob. De vill höra en berättelse en berättelsen de kan minnas och förknippa med dig. Att skriva personligt brev Nedan följer en instruktion av brevet i följande ordning: inledning, huvudtext och avslut. ... Beskriv dig själv med 5 ord.