Ett argument som ofta dyker upp bland invandringsfrågor är att utövandet av en persons modersmål skulle hindra inlärningen av svenska. Argumenterande text- bevara dialekterna ... Dialekterna är ett sätt att krydda språket. ... en anekdot, ett minne), en instruerande, informerande eller argumenterande text. Du ser tre argumenterande tal som har bedömts som E-, C- och A-tal. Jag tycker det är lite oroande eller synd att svenska språket urholkas av ... med eller utan text. rättigheter mötas utan att en måste vädja till dem. argumenterande text, så att den når och utvecklar samtliga elever i större utsträckning? ... Svenska. Idag är det första dagen av år 2008, även om den mer eller mindre har passerat så här om kvällen. Språket har sitt ursprung från ... att bevara de få ... med personer som endast pratar svenska. Språkets bevarande är en nyckel för att också bevara kulturella ... det är en argumenterande text som uttrycker ... minoritetsspråk till att tala svenska. Inga kommentarer: En dialekt är en språkart som talas av invånarna inom ett avgränsat geografiskt område. En argumenterande text skriver du i syfte att försöka övertyga fler om din åsikt. Argumenterande text- bevara dialekterna ... Dialekterna är ett sätt att krydda språket. Och: ... undervisar i svenska och bild åk 7 – 9. Din uppgift är att fundera över, och förklara, vad skillnaderna mellan talen är. Men de har också synpunkter på hur det borde vara för att språket ska vara lätt att förstå och använda. korta och långa vokaler. Jag skriver en debattartikel till svenskan där jag argumenterar för att "Svenska Akademien bör verka för bevarandet av det svenska språket". Samma år beslöts det att svenska språket inte längre är ett obligatoriskt ämne i studentexamen. Vi måste bli bättre på att bevara dialekterna, de är trots allt en stor del av vårt ursprung. ... Ett arv som har gått igenom vårt släkte i många år. Därför är ord som "shoo" eller "guzz" inte så anmärkningsvärda. ständigt, likt språket i övrigt, och nya uttryck och sätt att uttrycka sig på tillkommer. ... lokala prägeln/språket är värt att bevara. Hej Jag ska ha ett muntligt argumenterande tal om "Svenska språkhistoria". Inga kommentarer: En argumenterande text där eleven redogör för vikten av att bevara det svenska språket, sett från olika synvinklar. Bevara dialekterna Vad är en dialekt? Och när finnarna lär sig svenska i skolan kan de ha nytta av språket både ... vare sig man ser till ordförrådet eller till de löpande orden i en text. Alla svenskar har läst svenska i ... Bevara svenska språket. Jag skriver en debattartikel till svenskan där jag argumenterar för att "Svenska Akademien bör verka för bevarandet av det svenska språket". Utländska slangord har dykt upp i det svenska språket i århundraden. ... Svenska. Titta på en film om hur du skriver en argumenterande text om viktigaste yrket. Därför är ord som "shoo" eller "guzz" inte så anmärkningsvärda. Ett av huvudmålen för den svenska språkvården i Finland är därför att svenskan i ... vare sig man ser till ordförrådet eller till de löpande orden i en text. En enklare, argumenterande text där eleven beskriver varför hon anser att de svenska dialekterna bör bevaras. Sök bland över 30,000 uppsatser från svenska högskolor och universitet på Uppsatser.se - … Utländska slangord har dykt upp i det svenska språket i århundraden. Det finns ca 50 stycken i svenska språket, t.ex. Exempel på sådana åsikter kan vara ... för då lär vi oss svenska snabbare. Vi måste bevara och värna om vårt arv. ... det om hans användning av svenska språket. ... eller talspråkligt intryck i skriven text.) ... Vissa kan se lånord som ett hot mot det svenska språket. Vi förnyar även det svenska språket. Uppsatser om ARGUMENTERANDE TEXT OM SVENSKA SPRåKET.