Dansen På Sunannö. D Em A7 Där går en dans på Sunnanö, till Rönnerdals fiol. Den virvlar där, där går ett brus igenom park och sal. Det går en dans på Sunnanö till Rönnerdahls fiol Där dansar vågor, dansar vind och snön som föll i fjol Den virvlar där, där går ett brus igenom park och sal G D Bm7 E7 A7 Den virvlar där, där går ett brus, igenom park och sal. igenom park och sal. [1] [2] Den är vanlig som allsång. Tekst & Melodi : Evert Taube. Ha, ha! som tar vem ni vill ha. ... Där går en dans på Sunnanö. Där går en dans på Sunnanö till Rönnerdahls fiol, där dansar vågor, dansar vind, och snön som föll i fjol. som tar vem ni vill ha. det har jag hört ha ha. Cmaj G/B Bb7-5 A7 Dm Dmmaj7 Dm Där går en dans på Sunnanö där dansar Rönnerdahl Dm Dm/C Bm7-5 G7 Cmaj Em7 Gm7 F#7-5 med lilla Eva Liljebäck på pensionatets bal Fmaj Gdim Cmaj D7 Dm7 G D Bm7 E7 A7 Den virvlar där, där går ett brus, igenom park och sal. D G D Em Bm Em F# A7 Bland alla kvinnor jorden runt, det har jag hört. till Rönnerdals fiol. valsar vind och snön som föll i fjol. Där går en dans på Sunnanö där dansar Rönnerdal med lilla Eva Liljebäck på pensionatets bal ... det har jag hört ha ha bland alla kvinnor jorden runt Det går en dans på Sunnanö till Rönnerdahls fiol, där dansar vågor, dansar vind och snön som föll i fjol. D Em A7 Där går en dans på Sunnanö, till Rönnerdals fiol. Den virvlar där, där går ett brus igenom park och sal. D A7 D Där dansar vågor, valsar vind, och … D A7 D Där dansar vågor, valsar vind, och snön som föll i fjol. den virvlar där. bland alla kvinnor jorden runt. bland alla kvinnor jorden runt. bland alla kvinnor jorden runt. Der går en dans på Sunnanø, dar danser Rønnerdahl med lilla Eva Liljeback på pensionatets bal, och genom fönstren strømmar ind från sommernatten sval “doft av syrener och jasmin i pensionatets sal”. Det går en dans på Sunnanö till Rönnerdahls fiol, där dansar vågor, dansar vind och snön som föll i fjol. Cmaj G/B Bb7-5 A7 Dm Dmmaj7 Dm Där går en dans på Sunnanö där dansar Rönnerdahl Dm Dm/C Bm7-5 G7 Cmaj Em7 Gm7 F#7-5 med lilla Eva Liljebäck på pensionatets bal Fmaj Gdim Cmaj D7 Dm7 G och genom fönstret strömmar in från skärgårdsnattens sval Cmaj Fmaj Em7 Dm7 G7 Cmaj doft av syrener och jasmin i … Där går en dans på Sunnanö, där dansar Rönnerdahl med lilla Eva Liljebäck på pensionatets bal D A7 D Där dansar vågor, valsar vind, och snön som föll i fjol. Där går en dans på Sunnanö, där dansar Rönnerdal, med lilla Eva Liljebäck, på pensionatets bal. G D Bm7 E7 A7 Herr Rönnerdal det är ju ni, som tar vem ni vill ha. Dansen På Sunannö. ... D Em A7 Där går en dans på Sunnanö, till Rönnerdals fiol. Det går en dans på Sunnanö Det sägs att ovan molnen Drömmen om Elin Du ska inte tro det blir sommar Du är det finaste jag vet Eve of Destruction Där går en dans på Sunnanö, där dansar Rönnerdahl Med lilla Eva Liljebäck på pensionatets bal Och genom fönstren strömmar in från sommarnatten sval där dansar vågor. det har jag hört, ha ha. Det går en dans på Sunnanö till Rönnerdahls fiol, där dansar vågor, dansar vind och snön som föll i fjol. Dansen på Sunnanö är en sång skriven av Evert Taube. nej fröken men att ge. Den virvlar där, där går ett brus igenom park och sal. Att ta är inte min musik. det har jag hört ha ha. Där går en dans på Sunnanö, där dansar Rönnerdahl med lilla Eva Liljebäck på pensionatets bal och genom fönstren strömmar in från skärgårdsnatten sval Den virvlar där, där går ett brus igenom park och sal, bland alla kvinnor jorden runt. Evert Taube sjöng därefter in den på grammofonskiva den 27 april 1953. där går ett brus. herr Rönnerdal det är ju ni. Det går inte att bo närmare havet än så här och därför är ... "på havet". Där går en dans på Sunnanö Där dansar Rönnerdal Med lilla Eva Liljebäck På pensionatets bal Och genom fönstren strömmar in Från skärgårdsnattens sval Visan publicerades första gången den 5 april 1953 i Dagens Nyheter. Och genom fönstren strömmar in, från skärgårdsnattens sval. Där går en dans på Sunnanö, där dansar Rönnerdahl med lilla Eva Liljebäck på pensionatets bal jag slösar men är ändå rik. Tekst & Melodi : Evert Taube. Där går en dans på Sunnanö, där dansar Rönnerdahl med lilla Eva Liljebäck på pensionatets bal, och genom fönstren strömmar in, från skärgårdsnatten sval, herr Rönnerdal det är ju ni. Det går en dans på Sunnanö till Rönnerdahls fiol, där dansar vågor, dansar vind och snön som föll i fjol.