Det korrekta sättet att säga det på är "än jag". Utsikten uppifrån inspirerade mig när jag 1987 började bygga landskap för modell­tåg hemma. LÄS MER: 60 heta sextips Det finns fler släktforskare än jag….. Publicerad på 30 oktober, 2016 av Lasse Ericsson Idag när vi var ute med hundarna på förmiddagspromenad i solskenet, bäst att passa på för nu ska tydligen vintern komma i veckan, såg vi på håll att en bil stannade vid huset och en man gick ut och in på tomten. Hur kan jag hitta fler kvinnor som är äldre än mig som gillar att bli slickad ??? Svenskar ... blir bittra eller t o m sjuka än vågar ta klivet ... Nu får jag ge mig. Det går också bra med både Det var fler människor på den här konserten än på den förra och Det var mer människor på den här konserten än på den förra . Jag vill så gärna lära mig att tycka om det eller tycka det känns okej. År 2004 tog Seth Olofsson och sex andra entusiaster intresset till nästa nivå, när de startade MälarModulMöte, eller MMM. Men det var trist att hålla på ensam. :-) Kul att ... eller så söker jag åt mig skjälv en barnsköterska 10.6.11 ... gå med blöjor och småflickskläder så alla kan se att jag varit stygg och får ett förödmjukande straff för det. Alla har vi troligen fått inbankat via skolan och självutnämnda språkpoliser att det första alternativet, subjektsformen, är rätt. Men "större än mig" är precis lika korrekt! Hur ska jag göra? Jag "ser" mig själv göra så onda saker. Jag heter Läs denna bok! I den modellen kan vi bara vara man eller kvinna. Det kontot heter Aria Batman. Det går till exempel bra att skriva Jag vill ha mer pannkakor eller Jag vill ha fler pannkakor. och varför? Ju fler som aktivt väljer att säga ”Belarus”, desto större anledning blir det också för våra svenska myndigheter att besluta om en ändring av det officiella namnet. ... Förstår fler tecken än jag kan utföra själv ... att det blir jobbigt kan du påminna mig om att så ska jag ... Kan ni svara mig? Längre än de (är). Det verkar som om det är höstlov för fler än jag, eller heter det mig? Det heter inte "större än mig" utan "större än jag" Den vanligaste fråga som alla språkvårdare får tycks vara om man kan säga "jag är större än dig" eller om det måste heta "större än … Anmäl dig här eller i rutan nedanför. Igår gick vi upp i tid för att göra oss i ordning för dagens evenemang. En fråga som ständigt är aktuell och som väcker många känslor är den om det heter ”hon är mäktigare än jag”, eller ”hon är mäktigare än mig”. Men lite mer flexibilitet tror jag att fler skulle må bra av. Men det måste väl finnas fler tjejer än jag som har problem med sperman? I perioder kan det vara bättre och i andra värre. Jag har haft det här problemet sedan jag kom i tonåren, vilket nu är nästan 17 år sedan. Han började umgås med likasinnade. Fler än jag som upplever att Youtube visar allt fler reklamklipp? Kan man lära sig att tycka om den? Dock kan det finnas fog i vissa specialfall för att precisera vem som gör vad med vem. - Teknik, tänkte jag, som har lite tveksamt förtroende för all digitalisering, som ska "underlätta" och rationalisera alla tänkbara verksamheter här i världen, tycks det. Någon förklaring har jag inte sett till, mer än att man skyllt på "teknik". 4 november 2011 - 07:11 / Allmänna funderingar, konstateranden och händelser 13 kommentarer. Fråga. Jag försöker dra mitt strå till stacken på denna blogg. Heter det: Jag dök eller jag dykte? Det kan jag säga utan att ha dåligt samvete, om jag fortsätter med det här en längre tid, jag är ju bara fyrtioett och relativt ung om än med bra erfarenhet eftersom jag började som ung vilket gör att jag har ett antal år kvar. DET FINNS FLER ÄN TVÅ KÖNSIDENTITETER! Det gör mig glad – … #6 - Huvudregeln är att man ska ha objektsform (t.ex. Tillsammans kan vi hjälpas åt :-) Gör som 34 000+ andra och anmäl dig till mitt månatliga nyhetsbrev, som är gratis, för att få de bästa tipsen, artiklarna och råden. Språkrådet berättar att bägge uttryckssätten alltid funnits i bruket. Jag heter Jan Bolmeson och sedan 2007 ... Men det finns mer att göra och fler frågor att besvara. Heter det de eller dem? Fler än jag som upplever att Youtube visar allt fler reklamklipp? Och får man säga ”jag såg han”?Det är några frågor som får svar i Språkriktighetsboken, som i dagarna kommer ut. Vad heter det om man vill ha fler än 1 muffins? * Jag spelar mestadels på servern som heter Air Star, dock så har jag ett konto som jag flyttar runt mellan de olika servrarna för att kunna träffa andra spelare. ... ett m blir dem och är det inget m om du använder jag eller mig, så blir det de. Är det fler än jag som kan få så onda tankar? Han är större än mig jag. ... (vad heter det på svenska, ... Jag känner myket väl igen mig i det du skriver. Det känns som om en ... vad heter ett sånt prov? Svar på allt är ett community-baserat forum där medlemmar kan ställa frågor om vad som helst. Vem sade att det ... vad han heter så svarar han; DREI, dvs tre. Heter det ”på” eller ”i” Island? Tänk att du menar att du är snällare än vad jag är och lägg till "är" i huvudet så hör du. Men lite mer flexibilitet tror jag att fler skulle må bra av ... blir bittra eller t o m sjuka än vågar ta ... Nu får jag ge mig. ... det var fler än jag som ... och min familj hos mig (eller jag hos dem). Är det fler än jag som har tungt att andas? Kan man hjälpas åt att göra materialet, blir det ännu roligare och inlärningstillfällena blir fler. mig) efter preposition, men varken än eller som är prepositioner, varför "jag" oftast är ett bättre val här. "Fler än jag som gillar Rustibuss..." Japp, så är det! Det är många som en gång lärt sig att det "rätta" är "större än jag", just för att meningen skulle kunna fortsätta med ordet är. När könsnormer överskrids kan det leda till mer eller midre hotfulla eller kränkande reaktioner, okunniga yttranden, öppet verbalt eller fyskiskt våld. Och nu vet jag att vi är fler som envisas med att ibland plocka upp efter andra. Fler eller färre För att befästa begreppen "fler" och "färre", kan man göra enkla sorteringsövningar. /R. ... Rekommendationen är alltså ännu starkare än den som ger "dök" före ... Det fick jag lära mig. Vi skulle till Cosmonova och titta på Flying Monsters i 3D kl 13.00. Har sagt det tidigare och säger det igen, Youtube har tappat greppet om reklamklippen som blir allt fler. Jag fortsätter mitt plockande, om än i liten skala. Sedan blir det lite klurigare i satser som är indirekta, i frågesatser, och i satser som innehåller fler element än de tre grundläggande, men knepet att byta med vi eller oss, jag eller mig, du eller dig, han eller honom, hon eller henne, det fungerar alltid.