Flera skivor med Humle och Dumle har producerats. SVT Öppet Arkiv (2005-Nu) Ägs av: Sveriges Television Huvudkontor: Stockholm, Sverige Det öppna arkivet som SVT införde 2005 … Barnprogram med bland andra Humle och Dumle. Kan ses i Öppet arkiv tills 16 mars Sjätte dagen Återpublicering. Detta gör bloggen lättillgänglig och portabel. Kan ses i Öppet arkiv tills 13 augusti. Eller är det kanske Zeke och Panter? ... Men Humle och Dumle, då?! Nästa vecka kommer vi bl.a. Eller en dubbelexponerad Zeke? Eller är det kanske en dubbelexponerad Panter? Titta, kom och titta, kom sätt er häromkring. Så är det bara…och så sker självklart även på Eksjö Flygdag på Ränneslätt den 19 augusti. Humle och Dumle var två figurer som var väldigt förtjusta i mat och som bodde i Kapten Bäckdahls skafferi. Svensk dramaserie från 1999 i tre säsonger. SVT Öppet arkiv - Humle och Dumle; Chinmen.com - Amerikansk sida med hakgubbar på samma vis som Humle och Dumle. Han vill visa oss … NileCity 105.6 och Rapport var först ut med egna webbplatser. Den lanserades 21 mars 2005 som en del av SVT Play och nylanserades som fristående webbplats den 16 april 2013. I rollerna: Nils Dahlbeck, Sture Ericson, Björn Clarin och K G Larsson. Ett huvudstupa program bland skidor och stavar med Lasse Åberg. Så är det bara…och så sker självklart även på Eksjö Flygdag på Ränneslätt den 19 augusti. Ja, så uttryckte sig Bo Holmström i TV:s Aktuellt när han fick stifta bekantskap med ballongjaktsroten Nyckelpigan och Getingen. Minns ni trollen som höll till i Kapten Bäckdahls skafferi? Foto: "HUMLE OCH DUMLE" 1959 i sitt älskade skafferi. Vi finns i slite på nordöstra Gotland. Den här sidan tillägnas alla som bröstar upp sig. Storkar (ur "Sydnytt" 1977-04-01): Intervjuer med professor Staffan Ulfstrand och lantbrukare Lasse Nilsson. Det låter enkelt, men bryggprocessen innehåller många steg. Ett program av Eric Forsgren och Per Åke Blidegård om samernas framtid. En klassisk svensk flygdag ska ha en programpunkt där man får se och höra Saab 91 Safir i luften. Men hos oss ska vi försöka förädla programpunkten ett par snäpp, det är Saabs ädelsten värd tycker vi. Kapten Bäckdahl trollar och pratar med Karlsson. Öppet Arkiv Öppet Arkiv. ”Humle och Dumle” var ett av SVT:s första barnprogram och sändes för första gången 1958. ”Arkiv”, ”Senaste inläggen” och andra widgets hittar du längst ner på sidan. På fredag har det gått femtio år sedan det första programmet med Humle och Dumle sändes i ett av de första barnprogrammen i Sveriges Television. Nä, men väl Panter och Zeke. Allt som krävs är dator och ett hyfsat bredband. Och i Kapten Bäckdahls skafferi sitter som vanligt Humle och Dumle. "Jag är Humle" "Och jag heter Dumle" Kapten Bäckdahl: http://www.oppetarkiv.se/video/2128408/kapten-backdahl Och i Kapten Bäckdahls skafferi sitter som vanligt Humle och Dumle. Genrer Öppet arkiv Barn – Öppet arkiv. Att köpa katt hos oss. Från måndag kan vem som helst leta guldkorn i Sveriges Televisions arkiv. Genrer Öppet arkiv Barn – Öppet arkiv. Men hos oss ska vi försöka förädla programpunkten ett par snäpp, det är Saabs ädelsten värd tycker vi. ... Öppet för allmänheten helgfria lördagar klockan 13-15. Kalender 2019 ... Humle och Dumle? Alla program › Öppet arkiv › Humle och Dumle › Kapten Bäckdahl trollar och träffar Humle och Dumle inför julen Se: Humle och Dumle - Kapten Bäckdahl trollar och träffar Humle och Dumle inför julen Sändes för 2094 dagar sedan • -737349 dagar kvar. Eftersom jag tycker mycket om gamla journalfilmer så tittade jag under fakta och hittade några riktiga godbitar. Återigen, välkommen! En kväll då de avslutat dagens möte med middag, föreslog Nils att de skulle ta kaffet och konjaken på Tulebo. Bilden och fler roliga bilder finns här!Jag vet att jag inte skrivit på länge och jag är en ... Humle och Dumle; Lyckliga mej! Tyvärr så har nu både Dumle och Humle gått ifrån oss =(. Svt:s öppet arkiv är verkligen en guldgruva. Kapten Bäckdahl trollar och pratar med Karlsson. Kapten Bäckdahl. Och i Kapten Bäckdahls skafferi sitter som vanligt Humle och Dumle. Sverige 19 mars 2005 10:43 SVT öppnar programarkiv på nätet Från måndag kan vem som helst leta guldkorn i Sveriges Televisions arkiv. I rollerna: Nils Dahlbeck, Sture Ericson, Björn Clarin och K G Larsson. Figurerna Humle och Dumle är två upp-och-ner-vända ansikten vars hakor endast gjorts synliga och färglagts för att efterlikna ansikten. I Öppet arkiv hittar du fullt av godbitar från förr. Öl är en jäst dryck som tillverkas av spannmål och kryddas, vanligtvis med humle. Mera kakel! Historik SVT:s dök första gången upp på webben 1995. Barnprogram med bland andra Humle och Dumle. Ett par enkla tryck med musen - och fram träder gamla nyheter, journalfilmer, Hyland hos Hagge och inte minst Humle och Dumle. Medverkande: Gun Hövenmark Per Henrik Omma Halvard Fjällman Magnus Nordkvist Åke Wikman Birger Jarlsgatan Tomas Cramér Lennart Wallmark Eleverna Astrid Skaltje Folke Fjällström Majlis Skaltje Johan Ragnefjäll Minns ni trollen som höll till i Kapten Bäckdahls skafferi?