... tes ”det är vaccinet som gör oss sjuka” vore sann borde många av de 700 vaccinerade vårdarbetarna insjukna i svininfluensan. Många läkare och forskare varnar med eftertryck mot vaccinet: Senast man vaccinerade oss mot svininfluensan var 1976 , som då fick katastrofala resultat , med svåra neurologiska sjukdomar, förlamningar och dödsfall som följd: Influensan slår hårt mot svenskarna varje år. 80 kommentarer. de skadorna det orsakade. Vaccination mot influensa säsongen 2018 / 2019. ... Vilka bör vaccineras och vilka kan vaccinera sig mot influensa? Jair vet jag inte, vi kände inte varandra då. Som du ser i artikeln ovan har också många som vaccinerat sig mot TBE insjuknat i TBE. ... sig snällt i vaccinköerna. Martin Angelin från Malmö var en av många svenskar vaccinerade sig mot svininfluensan 2009, (pandemisk influensa A, H1N1). Sara Eric Rydman: Hej! ... Det är de vaccinerade som smittar, inte tvärtom! Ett bättre influensavaccin? SVT Nyheter har låtit göra en enkät bland de som drabbades av narkolepsi i samand med att de vaccinerat sig mot svininfluensan. Många … Inget land i världen vaccinerade så många som Sverige. Tidsgränsen idag på åtta månader har kritiserats från flera håll då många inte har fått den ersättning de anser sig … På drygt två månader klarade sjukvården av att ge Pandemrix-sprutan till 5,3 miljoner svenskar. Jag är neurosjuksköterska och har sett hur illa det kan gå om man får TBE. Hur förklarar du att siffran är 0? Influensaviruset förändras och varje år måste Väldshälsoorganisationen - WHO - försöka att på bästa sätt förutspå hur viruset ser ut inför den kommande säsongen. Chokladpuffar mot svininfluensan? 470 anmälde att de fick narkolepsi av sprutan. Martin Angelin från Malmö var en av många svenskar vaccinerade sig mot svininfluensan 2009, ... så vi vet inte hur många som drabbats och hur många … Efteråt stämde 4000 amerikaner läkemedelsföretagen p.ga. Inget vaccin ger ett hundraprocentigt skydd, det står att läsa på varje bipacksedel. Therese, Kloka Råd. Många gjorde det. Den syftade på hur många konstaterade dödsfall som svininfluensan respektive vaccinet hade orsakat dittills i världen. 6,5 miljoner doser för mer än 200 miljoner kronor är oanvända. Mindre influensa med D-vitamin. *Enligt vad vi här på Conspiracy corner kan förstå, så blir/blev totalkostnaden för Sverige i första skedet totalt 1.5 miljarder kronor. Anledningen tros vara en oly Med en uppskattad dödlighet på 1/100000 så är svininfluensan ofarligare än de vanliga vinterinfluensorna (man bör bara vara extra vaksam runt 4-5 dygnet så febern inte tilltar), och de är det ingen som ifrågasätter om man vaccinerar sig mot eller inte. 80 kommentarer. ... De har hur många vaccin som helst om folket vill ha. Den syftade på hur många konstaterade dödsfall som svininfluensan respektive vaccinet hade orsakat dittills i världen. När vi hörde att svininfluensan började bryta ut och att det fanns ett vaccin mot det började vi vaccinerade oss mot det snabbt utan att egentligen veta vad det fanns för biverkningar. Molly. Det är riskfritt för fostret. Rekommendationen är att vaccinera sig mot influensa om man är gravid. ... är att jämföra utfallet av vaccinerade kohorter mot ovaccinerade. 51. Många läkare och forskare varnar med eftertryck mot vaccinet: Senast man vaccinerade oss mot svininfluensan var 1976 , som då fick katastrofala resultat , med svåra neurologiska sjukdomar, förlamningar och dödsfall som följd: Chokladpuffar mot svininfluensan? 1 2. En ny studie visar att de som vaccinerade sig mot svininfluensan hade en ökad risk att drabbas av narkolepsi hela två år efter vaccinationen. Fråga. ... Hur många laxar finns i en laxask? Hur många kommer att dö totalt? Jag vaccinerade mig mot svininfluensan men drabbades inte (vad jag vet). Majoriteten svenskar följde den statliga rekommendationen och vaccinerade sig mot svininfluensan. 60 procent av Kungälvsborna vaccinerade sig mot svininfluensan. ... Min man klarade sig utan krämpor. Mindre influensa med D-vitamin. ... jag har ogillat vaccin mot influensa ända sen min salig far vaccinerade sig för att klara sig som han trodde och av detta blev sjukare än han varit nån gång i sitt liv, vi var helt skräckslagna. Avtalet tvingade Sverige att köpa läkemedel för cirka 1,3 miljarder kronor då WHO uppgraderade svininfluensan till att vara en pandemi av klass 6; den allvarligaste formen av världsomfattande epidemi. FOLK I HELA VÄRLDEN OPPONERAR SIG MOT VACCINET !!! 1 2. 1 2. ... ”Har du siffror från Danmark?Hur många har tagit sprutan där? Nu på torsdagen, den 12 maj, tar riksdagen ställning till om det ska finnas ett tak på 10 miljoner kronor i ersättning för förlorad eller utebliven inkomst – ett tak som inte finns i Norge och Finland. Däremot vaccinerar vi mot allt annat inklusive TBE för både mig och sonen på 2 år. Trots att det har gått tre år sedan massvaccinationen 2009 vet myndigheterna fortfarande inte hur många svenskar som vaccinerade sig med Pandemrix mot svininfluensan. Det är därför viktigt, och bråttom, att personer i riskgrupperna blir vaccinerade. Vi räknar ändå med att alla våra kunder skall vara vaccinerade i början av december. Ett bättre influensavaccin? För drygt ett år sedan köade många av kommunens invånare för att vaccinera sig mot svininfluensan, som befarades slå ut stora delar av Sveriges samhällsfunktioner. Rekommendationen är att vaccinera sig mot influensa om man är gravid. 51. Fem år … 5,3 miljoner svenskar vaccinerade sig mot svininfluensan för sex år sedan. Svar på allt är ett community-baserat forum där medlemmar kan ställa frågor om vad som helst. 76 kommentarer. Socialstyrelsen rekommenderar vaccination till personer. Som det känns nu var det ju onödigt lidande, men om halvårsbebisen hade blivit inlagd hade man grämt sig åt andra hållet. En annan i min familj blev drabbad, men jag kan tyvärr inte skriva vad som hände av respekt för den personen. ... D-vitamin mot svininfluensan? Den 20 november 2009 hade var tredje svensk vaccinerat sig mot svininfluensan. Vaccination mot influensa säsongen 2018 / 2019. Den här artikeln eller det här avsnittet innehåller inaktuella uppgifter och behöver uppdateras. Det är lätt att förstå att vaccinindustrin globalt tjänar ofattbara summor. – Svininfluensan har visat sig ge allvarliga fall tidigare säsonger. Vi har även i färskt minne massvaccinationen mot den relativt harmlösa svininfluensan som lämnat en massa narkolepsifall i sitt spår. Charlotta Bergquist är klinisk utredare på Läkemedelsverket och har granskat utredningen av influensavaccinet Pandemrix som gjorts av Läkemedelsmyndighetena i Storbritannien och Nederländerna för hela EU. ... Min vardag som den ser ut i dag fungerar bra om man jämför med hur många andra med narkolepsi har det. Tacksam för råd!! Folkhälsomyndigheten varnar för en kraftig spridning av svininfluensa under de närmaste veckorna. Ja. ... Spelar det någon roll hur tidigt eller sent i graviditeten? Tilde har dock en poäng när hon syftar på att vaccinet mot "svininfluensan" inte hade genomgått samma stora kliniska tester som läkemedel i regel gör. Det betyder att cirka tre miljoner är vaccinerade. Influensaviruset förändras och varje år måste Väldshälsoorganisationen - WHO - försöka att på bästa sätt förutspå hur viruset ser ut inför den kommande säsongen. De väntar bara på folkets intåg och försöker öka vår oro. 8 (38.1%) Nej. Över fem miljoner svenskar följde myndigheternas uppmaningar och vaccinerade sig mot svininfluensan. 1976 var det ett enormt media-drev i USA om svininfluensan och man blåste upp det till orimliga proportioner och sa att det skulle bli en pandemi om inte alla vaccinerade sig. Som det känns nu var det ju onödigt lidande, men om halvårsbebisen hade blivit inlagd hade man grämt sig åt andra hållet. 5,3 miljoner svenskar vaccinerade sig mot svininfluensan för sex år sedan. Anders Biel , professor i psykologi vid Göteborgs universitet, var inte förvånad över att runt 60 procent av befolkningen följde uppmaningen att vaccinera sig.