Det kan vara om vi snart ska äta eller om det inte funkar att amma just då. ... bil samt lite från när vi var i värmland. Senaste veckan har jag bara ammat, tidigare fick han flaskan då med. Att få en ormande bebis att gapa stort och så vidare kan vara lite svettigt, särskilt som nybörjare. Dagens fråga, problemsökning och problemlösning. Man brukar prata om att barn får i sig förmjölk och eftermjölk när de ammar. Jag somnar och sover dessutom själv bättre när jag har min bebis bredvid mig. Det lilla livet klarar verkligen inte att hålla ögonen öppna under måltiden, men så fort hennes sömntunga kropp nuddar madrassen är det vilda cirkusen med sprattel och skrik. De tycker verkligen att det är dags att sluta nu. När man ammar och har hudkontakt får man ju ett härligt skönt oxytocinpåslag som hjälper en att dåsa bort. I videon finns tips för både trikåsjal och vävd sjal. Svar: Jag är glad att du ammar och hoppas att du skall kunna fortsätta med det ett bra tag till. Tex som nu, när jag ammar, Det är bra! Hon väger 9 kg och jag ammar + ger tillägg, och i ärlighetens namn får hon det mesta av näringen från tillägget eftersom jag har väldigt lite mjölk. Är det i första hand att hon ammar hela tiden som är problemet, eller att… Jag tycker bara att det är jobbigt att bli dömd för att barnet ammar så många timmar per dygn, och andra beslut jag tagit när det gäller vårt barn, bland annat att bebis sover med oss, och att han ammas till sömns varje kväll. Och det tycker verkligen inte hennes son. ... Helst ligger vi därför i sängen och har en mysig vilostund tillsammans och under natten ammar jag i sömnen. När du fortsätter att böja på denna del av kroppen överbelastar du den ofta, om du gör det tillräckligt intensivt. – Tuve ammar så fritt som jag känner att det är okej, ibland säger jag ifrån när jag inte vill, säger Kim. Vad ska jag göra?" Genast när jag slutar nattamma blir det svårare att somna - och somna om när jag … Jag somnar och sover dessutom själv bättre när jag har min bebis bredvid mig. Däremot trodde jag länge att jag hade en bestämd uppfattning om när jag själv skulle vilja sluta amma. Borta är alal insomningsproblem som jag hade i tonåren och som ung vuxen. Utsliten mamma hånas av chefen när hon ammar öppet – reser sig direkt och slår tillbaka. Inga problem. Så rolig film, men inget för en 9 åring….. Jag ammar och märker knappt ens själv att jag gör det. Sover jag dåligt en natt så blir jag så orolig för hur det ska gå med mig, Så jag vågar som inte chansa och jag blir livrädd om jag inte somnar direkt. Han är bara 6 månader och visar ingen tendens att fasa ut. Tex genom att kittla lite under foten eller nått, dels kommer hon äta sig mätt även om mjölken är lite mer vattning på kvällen och dels kommer hon hålla sig mätt längre och därmed sova längre. Och de berättar om den för henne. Sömnproblem hos bebisar - frågor och svar; Visa alla (21) Vaccinationer när … Undantag när telefonen är död, vilket den sällan är eftersom det är min mardröm. Förmjölken, den tunnare läskande mjölken som kommer först … Hon brukar vara helt mjölkig i ansiktet när hon har ätit klart. – Jag har inte alltid tyckt att amningen varit sådär mysig som många beskriver, för mig är det ett praktiskt föräldraredskap som löser jättemånga problem när han är trött eller uppe i varv. Ska jag ge båda eller bara ett bröst vid varje amningstillfälle? Endast hemma med lilltjejen på snart 8 veckor. Jag sover mycket mindre djupt nu än innan jag blev mamma, jag kan i ärlighetens namn inte tänka mig att jag skulle kunna sova så djupt att jag råkar rulla över barnen i sömnen. Det känns så tryggt att veta att hon är nära mig, ibland somnar mamma också och då kan jag ... jag verkligen känna att hon gillar att sitta och hålla mig så där – att hon liksom gillar att vi är tillsammans. Det är inte alltid han accepterar det utan då blir han arg och skriker att han vill ha tutte. Tipset jag kan ge är att se till att hon inte somnar när hon ammas. #5inistagram Bebisrelaterat Genusmedvetet Föräldraskap Glädjeflickorna Graviditet #3 Graviditeten Ideal & skönhetskrav Klass & Kapital Näthat & samtal Penntricket Post pregnancy Postpatriarkatet Psykisk ohälsa Titta jag ammar! När jag är på vippen att somna blir jag ibland brutalt väckt genom en sorts krampryckning eller chockvåg genom kroppen. – Jag ammar fritt efter Oskars behov, men jag säger såklart nej ibland, berättar Lotta. Nu när jag är själv i en vecka (utan sambon och 2-åringen). Jag ammar på våra villkor – Mitt första barn, Tristan, ... Det finns liksom inga andra alternativ när jag är med båda barnen till exempel i butiken. Att han sover med oss underlättar också när jag ammar på natten då jag inte behöver gå upp. Newsner ger dig nyheter som berör! Nu är klocka supermycket och jag somnar nästan så orkar inte skriva mer. Då tänkte jag att jag skulle prova och köra med massagestaven eller nåt … Det är en viktig fråga du ställer mot bakgrund av att allt fler låter tatuera sig. När jag ville lära mig amma i bärsjal och bärsele var en av anledningarna att jag var blyg och inte ville visa upp mitt kämpande inför halva stan. I följande video finns en rad tips på hur du kan amma ditt barn när barnet sitter upprätt i bärsjal. När jag nattammade med mina barn så låg jag ner och kunde fortsätta sova när barnet ammade. Tora Jag brukar ha en gammal ihoprullad Hustler i ryggfickan som jag plockar fram när symptomen kommer. Nu när jag är själv i en vecka (utan sambon och 2-åringen). Det känns så tryggt att veta att hon är nära mig, ibland somnar mamma också och då kan jag ... jag verkligen känna att hon gillar att sitta och hålla mig så där – att hon liksom gillar att vi är tillsammans. När man ammar får man veta att barnet inte kan få för mycket mat, ... då händer det att jag somnar. Men det tycker inte Anne. Jag somnar i princip alltid när jag liggammar på natten, har gjort så med båda barnen. Sätt dig eller lägg dig på ett sådant sätt så att det inte är något problem om du somnar. Jag vill börja med att reda ut frågan. Jag ser inte klok ut haha. Jag tittar ALLTID på telefonen när jag ammar, även mitt i natten. Annars ligger jag länge innan sömnen inträder. Han gnyr till, jag liggammar, han somnar, jag somnar. Brukar hjälpa. "Mitt barn ammar hela tiden, men går ändå inte upp i vikt. Hon somnar inte vid bröstet, utan äter och sen släpper hon när hon är nöjd. Sånt jävla hårfail, men men. Jag kryper ner i sängen, sonen säger godnatt till pappan och ligger sedan på min arm och ammar. Endast hemma med lilltjejen på snart 8 veckor. Glömde skriva att jag ammar fritt, han får när han vill ha. När man ammar och har hudkontakt får man ju ett härligt skönt oxytocinpåslag som hjälper en att dåsa bort. Jag tycker alltid folk frågar mig om jag har tillräckligt med mjölk när jag säger att min son (6 veckor) ibland blir missnöjd efter några minuter vid bröstet (jag har associerat det med magont, rapbehov osv) eller bara sådär ändå. Det blir minst meck då, tycker jag. Ofta har jag börjat drömma lätt och kan koppla ihop en händelse i drömmen med det överraskande tillståndet, som till exempel att halka på ett bananskal och landa med en duns raklång på marken. Felix ska sova hos mormor i natt så vi ska passa på att kolla på film….HANGOVER! Det ser så prydligt ut med tre timmar emellan, men det kan vara helt olika från dag till dag.