Så underbar är du, min vän, och ser så vacker ut, och älska dig det ska jag än när havet sinat ut! Så underbar är du, min vän och ser så vacker ut, och älska dig det skall jag än när havet sinat ut! Min älskling, du är som en ros, en nyutsprungen skär, ja, som ljuvaste musik, min älskade, du är. [ 2 ] [1] Ove Persson sjunger till Arvika Dragspelsklubb. Also see Camelot, duration, release date, label, popularity, energy, danceability, and happiness. Så underbar är du, min vän, Och ser så vacker ut, Och älska dig det ska jag än När havet sinat ut! 2 kommentarer: ADAM 22 augusti 2010 17:42. du är så oerhört RÄTT ute jag tycker du "rockar" så det lyser om det (kameramannen tycker detta) Min älskling Evert Taube C Dm G7 C C E7 Min älskling, du är som en ros, F E bo C en nyutsprungen skär, Dm G7 C ja, som ljuvaste musik, min älskade, du är. Min älskling, du är som en ros, en nyutsprungen, skär, ja, som den ljuvaste musik, min älskade du är. Så underbar är du, min vän, och ser så vacker ut, och älska dig det ska jag än när havet sinat ut! Min älskling, du är som en ros, En nyutsprungen skär, Ja, som ljuvaste musik, Min älskade, du är Så underbar är du, min vän, Och ser så vacker ut, Och älska dig det ska jag än När havet sinat ut! Nu är det dags för er att gå. [3]Taubes samlade litterära bidrag får honom att räknas som en av Sveriges … Min älskling, du är som en ros, En nyutsprungen skär, Ja, som ljuvaste musik, Min älskade, du är. Så underbar är du, min vän och ser så vacker ut! Min älskling, med inledningsorden "Min älskling, du är som en ros en nyutsprungen, skär", är en visa av Evert Taube, publicerad första gången i Ballader i Bohuslän 1943. Mina två rosenbuskar av 'Pierre Ogér' , är friskare än dess släkting, och förra våren, vid beskärningen halvpeggade jag mina buskar med ett gott resultat. Ja, älska dig, det ska jag än när jorden ligger död. Fast det visas så mycket mer än bara klänningarna. Så underbar är du, min vän, och ser så vacker ut, och älska dig det ska jag än när havet sinat ut! Vi bär varandras ringar. Nu är det dags för er att gå. Min älskling, du är som en ros En nyutsprungen skär Ja, som ljuvaste musik Min älskade, du är Så underbar är du, min vän Och ser så vacker ut Min älskling Min älskling, du är som en ros, en nyutsprungen, skär, ja, som ljuvaste musik, min älskade, du är. ”Min älskling, du är som en ros”, ” Hungrig som en varg”, ” Du har ett hjärta av guld” Retorisk fråga : En fråga som inte kräver några svar, antingen som är uppenbar för åhörarna eller som lämnas öppen att fundera på. söndag, augusti 22, 2010. Så underbar är du, min vän, och ser så vacker ut, och älska dig det ska jag än när havet sinat ut! Min älskling, med inledningsorden "Min älskling, du är som en ros en nyutsprungen, skär", är en visa av Evert Taube, publicerad första gången i Ballader i Bohuslän 1943. En ros för varmare klimat - zon 2 -och jag tror att den räknas väl inte till de lättodlaste rosorna.Kan få en del svartfläckssjuka med. När hela havet sinat ut och bergen smält till glöd! Min enda! Så underbar är du, min vän, och ser så vacker ut, och älska dig det ska jag än när havet sinat ut! Just nu pågår en visning av bröllopsklänningarna på Stockholms slott. Ja, älska dig, det ska jag än när jorden ligger död. söndag, augusti 22, 2010. min elskede du er. När hela havet sinat ut och bergen smält till glöd! Min älskling, du är som en ros. Lyrics for Min älskling, du är som en ros by Evert Taube Min älskling, du är som en ros, en nyutsprungen skär, ja, som ljuvaste musik, min älskade, du är. Så underbar är du, min vän, och ser så vacker ut, och älska dig det ska jag än när havet sinat ut! När hela havet sinat ut och bergen smält till glöd! Så underbar är du, min vän, Och ser så vacker ut, Och älska dig det ska jag än När havet sinat ut! Min älskling du är som en ros - midifil - - Min älskling, du är som en ros (Taube) [2] Traditional Scottish Songs - Index Page Love Poems Rosor - citat: Dagens visa 2002 oktober 4: text och noter text och midi klicka på Melody: My Luve is … [ 1 ] I en kommentar till texten skriver Taube ”…fri tolkning av den skotske poeten Robert Burns dikt med samma ämne ”. Min älskling, du är som en ros en nyutsprungen skär, ja, som den ljuvaste musik, min älskade du är! Men hör ni inte, försvinn för fan! Mina två rosenbuskar av 'Pierre Ogér' , är friskare än dess släkting, och förra våren, vid beskärningen halvpeggade jag mina buskar med ett gott resultat. Min älskling, du är som en ros, En nyutsprungen skär, Ja, som ljuvaste musik, Min älskade, du är. Min älskling, du är som en ros, en nyutsprungen skär, ja, som den skönaste musik, min älskade, du är. Och älske dig, det skal jag än . När hela havet sinat ut Och bergen smält till glöd! När hela havet sinat ut och bergen smält till glöd! Så underbar är du, min vän, och ser så vacker ut! Min älskling, du är som en ros, en nyutsprungen, skär, ja, som den ljuvaste musik, min älskade, du är! Stick från vår crib! - Min älskling du är som en ros! Tack min Gud för vad som varit!- nyårsafton, nytt. Key and BPM for Min älskling du är som en ros by Sven-Bertil Taube. Loa Falkman - Min älskling du är som en ros (Live @ Lotta pa Liseberg 2012) Min älskling, du är som en ros En nyutsprungen skär Ja, som ljuvaste musik Min älskade, du är Så underbar är du, min vän Och ser så vacker ut Svensk text: Evert Taube, 1943 (efter Robert Burns‘ (1759-1796) ”A Red, Red Rose, 1794″) Musik: Evert Taube (1890-1976), 1943 fritt efter argentinsk tango Min älskling, du är som en ros, en nyutsprungen skär, ja, som ljuvaste musik, Stick från vår crib! när havet sinat ud. … Så underbar är du min vän, och ser så vacker ut! Och älska dig, det skall jag än när havet sinat ut. Så underbar är du, min vän, och ser så vacker ut, och älska dig det ska jag än när havet sinat ut! Min älskling, du är som en ros, en nyutsprungen, skär, ja som den ljuvaste musik… Min älskling, du är som en ros. Min älskling, du är som en ros, En nyutsprungen skär, Ja, som ljuvaste musik, Min älskade, du är. Vi bär varandras ringar. Min enda! T.ex. Min älskling, du är som en ros, en nyutsprungen skär, ja, som ljuvaste musik, min älskade, du är. När hela havet sinat ut och bergen smält till glöd! Så underbar är du, min vän, och ser så vacker ut, Lyrics for Min älskling, du är som en ros by Evert Taube Min älskling, du är som en ros, en nyutsprungen skär, ja, som ljuvaste musik, min älskade, du är. Min älskling, du är som en ros, en nyutsprungen skär, ja, som den ljuvaste musik, min älskede du är! Så underbar är du, min vän, Och ser så vacker ut, När hela havet sinat ut Och bergen smält till glöd! Den här bilden, liksom de övriga i inlägget, är tagen från ohtori.nu, en fantastisk sajt med otroligt mycket högkvalitativt Utena-relaterat material. Min älskling, du är som en ros en nyutsprungen skär ja, som ljuvaste musik min älskade, du är Så underbar är du, min vän och ser så vacker ut och älska dig det ska jag än när havet sinat ut När hela havet sinat ut och bergen smält till … [2] Han tillhörde en obetitlad gren av den adliga ätten Taube. 2 kommentarer: ADAM 22 augusti 2010 17:42. du är så oerhört RÄTT ute jag tycker du "rockar" så det lyser om det (kameramannen tycker detta) Upplagd av Helene F Sturefelt kl. - Min älskling du är som en ros! Upplagd av Helene F Sturefelt kl. Freddie Wadling - Fattig Bonddräng - På Spåret 20 Min älskling, du är som en ros, en nyutsprungen skär, ja, som ljuvaste musik, min älskade, du är. En övningskväll på klubben inför en caféafton den 7 mars på Korpralen i Arvika. När hela havet sinat ut och bergen smält till glöd! När hela havet sinat ut och bergen smälts till glöd! En ros för varmare klimat - zon 2 -och jag tror att den räknas väl inte till de lättodlaste rosorna.Kan få en del svartfläckssjuka med.