För mer information om bröstsjukdomar se 1177.se. De vanligaste områdena är armhålorna, ljumskarna, brösten, testiklarna och på halsen. På 1177.se kan du läsa mer om knöl i bröstet eller andra symptom från bröstkörteln. ? Det är en sak jag oroar mig och undrar över. Det gör ont när jag rakar mig i armhålan eller stryker på deodorant. Kan en 15-åring få bröst cancer? Sidan granskades den 14 maj 2018. 1177 - knöl i bröstet. Liksom ytligt ont...känner ingen direkt knöl, men är orolig. #6 Så tråkigt att höra att du har ont.. för mig försvann det, kommer tillbaka nån gång emellanåt men jag kollade inte upp det eller så. ont i armhålan Fick helt plötsligt ont i armhålan idag...en jobbig värk och jag är öm när jag tar på armhålan. Det varar 1-2 dar. Har den senaste månaden av och till haft knölar i armhålan som gjort väldigt ont. Om du har svullna lymfkörtlar och är orolig över det kan du ringa och få sjukvårdsrådgivning på telefonnummer 1177 eller kontakta en vårdcentral. Ingen strålning och medicin behövdes. Vi på Cancerkompisar tar gärna emot en tips och råd och denna gång handlar det om - hur ska orka som anhörig? gör mycket ont. [13] Inflammatorisk bröstcancer kallas en särskild variant, som står för 1-4 % av fallen, ... barnlöshet eller sent barnafödande, kortvarig eller ingen amning, körteltäta bröst, fetma efter menopausen, alkohol, joniserande strålning etc. Innehållsansvarig: Göran Liljegren. Hej! Jag har bara fått sporadiska antibiotikakurer vilka hjälpt men twaret har hela tiden kommit tillbaka. 26 okt Hej! Kontakta en vårdcentral om du som vuxen eller ditt barn har svullna lymfkörtlar på flera ställen på kroppen och samtidigt är blek, trött eller har feber. Att vara anhörig kräver att man också tänker på sig själv annars orkar man inte. Det gäller särskilt om du är Att ha ont är ett ovanligt symtom på bröstcancer. Sidan granskades den 14 maj 2018. Tumör – kan kännas som en knöl En del cancersorter uppträder till en början som en tumör, en knöl på kroppen. Hej allihopa! Jag har börjat få ont från armhålan mot bröstet (tjej) Inga svullna eller nytillkomna knölar eller så. Om du har ont i armhålan så behöver du inte oroa dig. Tempot var helt smärtfritt. Det är mycket vanligare att . Tumören kan kännas som en förtätning av bröstet istället för en knöl. Hitta ett närståendestöd att prata med här. Jag har en knöl i ena armhålan.. men inte i andra... den gör inte ont eller något.. när jag känenr där känns det som en liten körtel..är jätte rädd för att ja Fragbite är sveriges största sida om esport. ... Ingen skall behöva kämpa ensam med sin bröstcancer! En knöl i bröstet eller i armhålan kan vara bröstcancer. Denna knöl är en slags bula som bosätter sig i armhålan och potentiellt kan skada. Jag har en redan upptäckt knöl i mitt andra bröst som jag kollar då och då (den är oförändrad och godartad - därför har jag valt att inte ta bort den) men den gör inte ont, den bara känns som en ärta under huden. Det finns flera villkor som kan orsaka symtom som smärta under armhålan, klåda, hudutslag, fjällning eller en … Knöl i bröstet eller på andra ställen på kroppen, till exempel i armhålor, ljumskar, testiklar och på halsen. Ska försöka fokusera ännu mer på hållningen framöver. När jag tillslut kunde lyfta armen kände jag att jag hade en knöl i armhålan, men svullna lymfkörtlar kan man ju få bara man är påväg att bli förkyld så tänkte inte så mycket mer på de mer än att det gjorde ont i armen. ont i armhålan titt som tätt får jag ont i armhålan. Har haft problem med lymfkörtlarna i magen tidigare så det är nog ganska troligt att det även är lymfkörtlarna i armhålan … Hade en stor knöl (ca 2-3 cm) för ca 2 veckor sen som gjorde grymt ont… Sid-funktioner och -information. Hej Mattias, jag har haft twar i 20 år och aldrig fått hjälp för det. Kan man vara säker på att allt är borta trots att jag inte behöver medicineras? Innehållsansvarig: Göran Liljegren. Armhålan är ihåliga nedanför axeln. För mer information om bröstsjukdomar se 1177.se. Jag är 11 och jag upptäckte en knöl igår när jag skulle sova den var i armhålan och den gör ont och så jag var orolig för att jag skulle få cancer men mamma sa att det säkert bara var ett fett knöl. Sid-funktioner och -information. Detta är en vanlig åkomma som sällan har någon mer allvarlig underliggande sjukdom. Det finns släkter där flera släktmedlemmar fått lymfom men det är ovanligt och det finns ingen stark ärftlig riskfaktor. SYMTOM Lymfocyter finns överallt i kroppen vilket innebär att lymfom kan utgå från kroppens alla vävnader. … ... Det är ingen … 80% procent av fallen är normala och bör inte orsaka några problem. Huruvida klump är ett symptom på ett allvarligt problem eller är övergående, bör läkarundersökning avslöja. Tveka därför inte att kontakta läkare om du känner en förändring. Har haft problem med lymfkörtlarna i magen tidigare så det är nog ganska troligt att det även är lymfkörtlarna i armhålan … Ngn som känner igen det? Hade spridda cancerceller dvs ingen knöl. Allmänt. En knöl eller knuta i bröstet är för det mesta ofarlig men om du upptäcker en sådan förändring kan det vara bra att bli undersökt. Vad kan orsaka en knöl i armhålan? då kom grovnålen...den stack dom med 4 gånger och tog ut vävnad..ingen bedövning användes det var bara o ta emot.. Ont och med en ännu mer svullen buk väntar man nu på svar från biopsin.. får veta inom en vecka resultatet, sedan blir det operation kanske om 2 veckor.. ... gör man en större operation där hela bröstet och en del av lymfkörtlarna i armhålan opereras bort. Det första du bör göra när du upptäcker en av dessa knölar är inte att vara rädd, för den har förmodligen uppstått på grund av någon typ av furunkel. Känner ingen knöl. Knöl i bröstet eller i armhålan. Om du känner något ovanligt i armhålan, till exempel, kan det vara en knöl eller förtjockning. Min cancerberättelse börjar i november 2013, med en knöl i armhålan.För en dag upptäcker jag plötsligt att det finns en utbuktning under vänster arm. Jag fick ont under nedjoggen idag och det kan mycket väl ha berott på att jag fick dålig hållning när jag saktade ner. Ngn mer som har så??? Knöl i armhålan Mån 4 dec 2006 ... Såg här i ett tidigare inlägg att knölar som sitter långt in och som inte gör ont är de som är de farliga... Precis så är min knöl. Jenni säger: Min kompis som är 15 år har en knöl vid armhålan på bröstet.Hon har haft den då ganska länge, kanske 2 månader. #6 Så tråkigt att höra att du har ont.. för mig försvann det, kommer tillbaka nån gång emellanåt men jag kollade inte upp det eller så. Knöl i bröstet De flesta knölar är helt ofarliga men det kan bara en läkare avgöra. Men jag litar inte på vårdentralens kompetens, sorry. När jag tillslut kunde lyfta armen kände jag att jag hade en knöl i armhålan, men svullna lymfkörtlar kan man ju få bara man är påväg att bli förkyld så tänkte inte så mycket mer på de mer än att det gjorde ont i armen. Genom Bröstcancerfonden utvecklar BRO stödet till dem som idag lever med bröstcancer samtidigt som de stöder bröstcancerforskning. 1177 - knöl i bröstet. ... Det gör inte ont, och känns mindre obehagligt om man slappnar av. ... "Det är nog ingen fara, avvakta och kom tillbaka om det blir värre." Har hittat en knöl i armhålan som oroar mig lite. Inget som gör ont … På 1177.se kan du läsa mer om knöl i bröstet eller andra symptom från bröstkörteln. Den gör ont när jag rör den och sitter inte på hudens insida (ingen finne eller liknande) utan längre in.