Vaknar du på morgonen och känner det som att du inte kan ta dig ur sängen? – Ont i leder – Stelhet på morgonen – Värk i ländryggen – Impotens – MInskad sexlust – Inferilitet – Menstruationsproblem, PMS – Sämre minne – Koncentrationssvårigheter – Depression (värst på morgonen) – Humörsvängningar – Hjärndimma – Minskad aptit Ringarna har jag blivit tvungen att ta av mig för att fingret/fingrarna är så svullna och gör ont. För mig är det främst på morgonen som det gör ont och jag är stel. Ont i händerna på morgonen? Stelheten kan hämma rörligheten och orsaka smärta och värk. Klicka på den bild som motsvarar området där du har ont och du kan se vad som eventuellt orsakar din smärta. Även ned satt rörelseomfång i leden. Om du kan svara ja på dessa två frågor kanske du lider av ett mycket vanligt fibromyalgisymptom – morgonstelhet. Oftast går det över under dagen. smärta värst på morgonen, ofta dagen efter ett hårt pass, och blir märkbart bättre när man kommer igång och rör på sig. Ibland gör det ont i lederna och man vet inte riktigt vad det beror på eller hur man blir av med värken. Jo jag läger i flera år med domnade händer på morgonen när jag vaknar och på kvällen när jag slappna av. Även om smärtan då inte påverkar din vardag är det ändå viktigt att söka vård vid bestående besvär. Antar att detta kan vara träningsvärk - mina fingrar är extremt smala och klena. Detta är ett mycket allvarligt tillstånd, för om det inte behandlas kan det leda till utveckling av kallbrand. Svullnar också lite ibland, fast det kanske är värmen. Ont i leder på morgonen? ... •Kramp i foten på natten (kvinnanslycka.com kan ont i fingrarna bero på tiggerpunkter i underarmen). Ont i händer, spec fingrarna ... har för mig börjat sen 3 år tillbaka och i förra året så blev det gradvis värre. Kanske dina besvär har kommit smygande under en tid. Har du ont i lederna och är stel i musklerna? Raynauds fenomen. Strålar ut i tårna, Jag känner igen beskrivningen av fotbesvären. Dessutom gör det ordentligt ont. Omkring 20 procent av Sveriges kvinnliga befolkning misstänks drabbas av Raynauds fenomen i mer eller mindre uttalad form, skriver sajten internetmedicin.se. Efter att ha klättrat mycket ett tag blev jag på morgonen stel i fingrarna. Ni har följt egenvårdsbehandlingar under två veckor men har fortfarande ont. Har känt mig stel och konstig i fingrarna, speciellt på morgonen. Dessutom gör det ordentligt ont. Det går inte att knyta händerna förrän en stund efter att jag vaknat. - postad i Övrigt: Tjenare! Karpaltunnelsyndrom är ett vanligt problem bland kvinnor. – Ont i leder – Stelhet på morgonen – Värk i ländryggen – Impotens – MInskad sexlust – Inferilitet – Menstruationsproblem, PMS – Sämre minne – Koncentrationssvårigheter – Depression (värst på morgonen) – Humörsvängningar – Hjärndimma – Minskad aptit Du har förlorat någon muskelmassa i handleden, handen eller fingrarna. Har du ont i lederna och är stel i musklerna? Den drabbade upplever konstanta stickningar och domningar i händerna, följt av fingrarna och tårna. Precis när jag vaknar och inte har rört dom på hela natten blir de stela och det värker när jag knyter handen. Läkare och specalist i ortopedisk kirurgi, Dr Johan Armfelt, 60. – Har man ont i lederna söker kroppen automatiskt hitta det läge som gör minst ont, berättar Malin Jönsson-Lundgren. De var stela främst på morgonen och även svullna. Morgonstelhet och fibromyalgi: Vaknar du på morgonen och känner det som att du inte kan ta dig ur sängen? Jag tvivlar på om jag någonsin göra … Under senare tid har jag upplevt att jag fått mer och mer ont i själva fötterna - hälsenan, den är nog rostig också men är … Fingrarna ser inte alls svullna ut, utan det är knogarna som inte går att böja nästan alls när jag vaknar. Nu har jag dock fått tillbaka ondheten i fingrarna, främst i pekfingret. Jag har blivit väldigt stel i fingrarna om mornarna när jag vaknar och det smärtar rätt fint när jag knyter näven (böjer fingrarna), detta går över efter jag knytit handen ett par gånger men vad äre som är galet? Värst på morgonen, men kan börja hugga mitt i nätterna. Läs även: Formen på dina fötter sägs avslöja din personlighet. Främst är det höfter, rygg och nacke som är stela. Många vaknar på morgonen stela och stapplar ur sängen. ... Håll ihop fingrarna och vifta sedan med tummarna ut och in för att minska ansamlingen av vätska. Därför har du ont i hälen när du vaknar på morgonen. Var uppmärksam på om du också får ont i händerna, då kan det vara bra att besöka läkare. Hej, vad beror det på att jag nästan varje dag får kramp i fingrarna på båda händerna så att jag har svårt att hålla i någonting? De flesta gör inget åt det för det går ju över när vi får rör på oss lite, för det mesta… men det vi inte märker är att vi får en rörelseinskränkning och med tiden värk som inte går över efter en stund. Tränar en del längdskidor nu och jag kan vara väldigt stel i fingrarna på morgonen. Ett av dina fingrar kan börja svullna upp och göra ont. Har inte haft några problem under dagarna (eller nätterna). Tillhör du dem som kan vakna med smärtor i hälen eller känner besvär när du Jag skrattar så. Välkommen till Artrosguiden. (4 - 10 juli) Skrev ju förra veckan i bloggen att jag upptäckt att jag har ont i fingrarna när jag vaknar. Har väldigt stela fingrar när jag vaknar på morgonen, ... vaknade av att jag hade ont i händerna,fingrarna å att de tre fingrarana i mitten blir avdomnade ibland. Ont i fingrarna vid stakning. Det orsakar stickningar och domningar i fingrarna på natten. De flesta som lider av stelhet på morgonen beskriver den som en spänning eller åtdragning i kroppens muskler och leder. Ofta blir det bättre då muskler och leder varit i rörelse en tid. Började åka rullskidor i april, har innan de bara kört styrketräning och löpning så jag har en … Mellanlederna på fingrarna, handens knogar och de främre lederna på fötterna brukar vara de leder som först angrips. Du kan känna dig svag när du ska plocka upp föremål eller förlora finmotoriken (när du håller eller hanterar små saker). Tycker det är konstigt att det just är på morgonen eller e det nån som känner till om det är "vanligt" ? Stel/Ont i fingrarna! På sikt leder det till att muskler drar ihop sig och att man belastar leden snett. Måste liksom värma upp lite långsamt för att det ej ska göra ont. Känns nästan som om det saknas "smörjmedel" i lederna men har för övrigt inte ont. 27 sep Ont i fingrarna på natten Medicin och hälsa. Att känna av ont under fötterna händer oftast tidigt på morgonen för att sedan avta eller försvinna under dagen om du inte anstränger dina fötter. Hej alla, Jag undrar om någon annan här kan få ont i fingrarna vid stakning? Kanske dina besvär har kommit smygande under en tid. Jag har klättrat i ett halvår ungefär. De "låser" sig när jag är ute och blir kall om fingrarna.. Har väldigt svullna händer o framför allt fingrar. Du har domningar, stickningar eller svaghet i handleden, handen eller fingrarna, kombinerat med smärta. Har så ont i mina leder i vissa fingrar på morgonen. ... speciellt på morgonen, och det är normalt att fingrarna blir styva och svåra att röra.