I den här artikeln listar vi 12 saker som vi alla borde vara mer tacksamma för. Vissa dagar känns tyngre än andra, det känner nog alla igen. Semester. Det här med att saker borde vara på ett annat ... Och i jämförelse med större delen av jordens befolkning så har jag väldigt mycket jag kan vara tacksam för. Saker jag är tacksam över. Jag blev jätte positivt överraskad över hur härligt och fint det har känts att fundera på vad jag varit tacksam över och på något sätt känner jag mig som en mycket lugnare och fridfullare person än vad jag var för bara någon månad sedan. Man samlas runt middagsbordet som är täckt med en gigantisk kalkon, tranbärsås, majs, pumpapaj, brunsås, potatismos, stuffing (kalkonfyllning) och man brukar uttrycka vad man är tacksam för - man “give thanks” helt enkelt. Allt sånt jag är stolt över. Jag började att skriva, i en vacker inbunden skrivbok, om alla saker jag hade att vara tacksam för, det handlade mest om att jag levde, att jag var frisk, att jag hade underbar familj som älskar mig, att vi lever i ett fritt, fredligt och rikt land. Jag är tacksam för att trots att livet är svårt,tungt och mörkt i bland,så försöker jag att oftast vara positiv. Saker att vara tacksam över Sådana här dagar, då min värk är extra besvärlig och orättvis, finns det några saker jag är väldigt tacksam för. Men det fanns hopp i mörkret. Sådana här dagar, då min värk är extra besvärlig och orättvis, finns det några saker jag är väldigt tacksam för. hitta saker att vara tacksam för och; hjälp någon annan. PS så är jag tacksam över att din blogg oftast är uppdaterad till mitt morgonkaffe! Sådana tillfällen (men förstås även de bra dagarna!) Som alla andra webbsidor använder vi cookies för vår besöksstatistik. 12 saker vi bör vara mer tacksamma för. Efter att du skrivit ner tre bra saker så ska du skriva ner tre saker du är tacksam för. Underbart! Idag är det Thanksgiving i USA, vilket innebär att gatorna är tomma och kontoren är stängda över hela landet. Antonette Andersson. 7 Likes, 0 Comments - S O P H I A A H L I N (@ahlinsophia) on Instagram: “Saker att vara tacksam för idag. 3. Falling into selflove . Att försöka påminna mig, hur värdelös en dag än Att vara tacksam är väldigt viktigt, inte minst för att vi ska må bra och uppskatta det vi har. Att ha vårt eget personliga utrymme. 4. När du verkligen börjar tänka på alla de saker i ditt liv – små och stora – som du har att vara tacksam för – istället för sådant du inte är nöjd med – kommer du att bli förvånad och överväldigad av allt som du kommer tänka på. ;) Att vara (alltför) tacksam kan få en att framstå som lite dum, att man inte står upp för sig själv i vissa lägen när jag ser det som att andra inte tar hänsyn och bara tänker ur sitt eget vinstperspektiv i tron att alla andra gör likadant! För deras villkorlösa kärlek. Ditt husdjur. I dag kan det vara lätt att glömma bort att vara tacksam för det vi har. 6. Peter Dalle pratade nog om en annan. Kram på dig <3 . Min sambo, som alltid finns där och förstår, stöttar och styr upp; medicin i olika varianter och förstående vänner och arbetskamrater. 2. Var tacksam för det du redan har! Kom ihåg att lycka många gånger handlar om att uppskatta det man har, istället för att jaga allt man inte har. Ibland glömmer vi att visa tacksamhet för livets gåvor. Gamla låtar. De är helt ofarliga och tar ingen plats på din dator. Jag räknar även in min förmåga att vara så positiv i min personlighet. Egentid. En bok om tacksamhet. För om man verkligen skulle anstränga sig för att hitta saker att vara glad för så kommer man att hitta massor. Att vara tacksam för det man har i livet har alltid varit en viktig del av mig! Dagen idag är en betydelsefull dag. ... Idag kan du leva så att kanske någon ikväll kan tacka för att du finns till. För mig är det lätt att vara tacksam över fotbollen när jag har en bra form, ... Att skriva ner 5 saker jag är tacksam för i en journal, dagbok eller liknande. Kanske låter det för enkelt, men det fungerar, det vet jag av egen erfarenhet! Lär man sig att vara tacksam för det man redan har, blir det inte samma jakt på att hela tiden skaffa nya och bättre saker. Det kanske verkar lite fånigt, men jag tänker varje kväll på vad jag är tacksam för just nu. ... brunsåsen och även Black Friday men jag har inte glömt att vara tacksam... Vad är ni tacksamma för? Jag hade besvärliga epileptiska anfall som berodde på en hjärntumör. Din hälsa. Häromdagen skrev Annika på sin blogg Resfredag om fem saker hon är tacksam över. Det handlar inte om att vara tacksam för en lyxbil eller en Dior-kappa, utan det handlar om mer världsliga saker och händelser. Kan tyckas vara något märkligt att vara tacksam över, men jag är tacksam för att jag är den jag är. 11 saker att vara tacksam för när du känner dig nere. Det kan vara allt ifrån att ... att skriva tre saker du är tacksam för. 5. Var tacksam för att du kan räkna med ditt eget hem, där du kan göra dig bekväm och ägna dig åt det som gör att du mår bäst. Att känna tacksamhet är en nyckel till att få ett rikt liv. Tre saker att vara tacksam över! Under en period i livet var jag väldigt sjuk. Det jag insett är att jag kommer behöva fortsätta öva på att se tacksamheten i det som händer istället för att låta upplevelsen av att det borde vara annorlunda stå i vägen. Att vara tacksam kommer inte naturligt för de flesta, men ju mer du övar på det desto lättare kommer det bli, och desto bättre kommer ditt liv te sig. I min personlighet räknar jag in mina positiva egenskaper. Att vara Kåt, Glad och Tacksam! Att upptäcka saker att vara tacksam för är nog ett friskhetstecken efter allt mörker, tror jag. Ja det var mina tre saker att vara tacksam över. Ibland känns det som om hela ens tillvaro rämnar, att livet verkligen suger och du känner dig helt misslyckad. 1.