Använder du redan Elevcentralen! De erkänner dock att det inte med säkerhet kan kopplas till växthuseffekten. Gaserna lägger sig som ett lock i atmosfären och förstärker växthuseffekten vilket innebär att solens strålar inte lika snabbt reflekteras ut i rymden utan behålls i atmosfären. Växthuseffekten på jorden är till största delen naturlig – atmosfären har innehållit växthusgaser så länge den funnits. Vilket ämne i avgaserna bidrar till markförsurningen och kan skada and的翻译结果。 Academia.edu is a platform for academics to share research papers. Den massan som är störst har mest dragningskraft, i vårat fall är det jorden som är störst och därav är det vi som är dragna till den. Solfläckarna och växthuseffekten Temperaturen på jorden har alltid ... Trots att avgaserna renas har ... Mer geologi finns på: 1. Vilket ämne i avgaserna har störst inverkan på växthuseffekten? A Koldioxid B Kolväten C Kolox koldioxidutsläppen för att försöka råda bot på den hotande globala växthuseffekten ... som finns i avgaserna ... därför föroreningarna som störst vid Befolkningens inverkan på planeten == ... Allt som har en massa har en dragningskraft. Koldioxid. Läs mer om bränslen och föroreningar. När solens lågvågiga strålning tränger sig igenom jordens atmosfär för att värma upp vår jord och vårt vatten har en stor del av strålningen svårt att studsa ut genom atmosfären igen vilket resulterar i att jorden successivt blir varmare dag för dag(se på bilden på … Den ökade halten bidrar till växthuseffekten. Vilket ämne släpps ut i stor mängd trots att bilen har katalysator? Du kör ett dieseldrivet fordon som är utrustat med katalysator. Koldioxid har störst inverkan. Människan är emellertid på väg att förstärka växthuseffekten, främst genom utsläpp av koldioxid i samband med avskogning och användning av fossila bränslen . så fall vilket ämne är det i avgaserna som är orsak ... > Men man kan också vända på det. Koldioxid. Vilket ämne i avgaserna har störst inverkan på växthuseffekten? Vilket ämne i avgaserna har störst inverkan på växthuseffekten? Klimatkatastroferna med översvämningar och stormar har också blivit allt vanligare under de senaste decennierna. ... Ett miljögift är ett ämne, tillverkat eller naturligt, som har en skadlig inverkan på miljön. Vid vilket tillfälle är det olämpligt att använda helljus? När jag har stannat i en parkeringsficka på landsväg Vilka fordon får köra i påbjuden körbana för bussar? Koldioxid renas inte av katalysatorn och släpps därför ut i stora mängder. I have forgotten my details? Login. Kolmonoxidförsämrar blodets syreupptagningsförmåga vilket leder till trötthet och koncentrationssvårigheter. Vilket ämne i avgaserna har störst inverkan på växthuseffekten? Vilket ämne i avgaserna har störst inverkan på För att du ska få bättre förståelse och uppnå djupinlärning finns förklaring till alla våra. Vilket av följande ämnen släpps ut i oförminskad mängd trots katalysatorn? 9)På vilket sätt kan du bäst minska svårighetsgraden i din körning? Sitter och gör ett prov på nätet och fick denna fråga: Vilket ämne i avgaserna har störst inverkan på växthuseffekten? Månen har mindre gravitation än jorden för att månen är en mindre massa. Vilket ämne i bilens avgaser har störst inverkan på växthuseffekten? Det finns en naturlig växthuseffekt i atmosfären som gör klimatet så behagligt att växter, djur och vi människor kan överleva här på jorden. Koldioxidutsläppen är de utsläpp som bidrar mest till växthuseffekten och den globala uppvärmningen. Jag tränar upp min reaktionsförmåga Jag planerar min körning så att jag har gott om tid Koldioxid bildas vid all förbränning, exempelvis vid … Vad ska jag tänka på när det gäller risken med koloxid? Driving Theory in … Miljön och vi Växthuseffekten De senaste somrarna har varit de varmaste i Sverige på över 200 år. Finns det något miljöfarligt ämne som släpps ut i stora mängder trots att min bil har katalysator? Yes, I want to log in Nej, jag vill testa Elevcentralen . Ökar utsläppen om jag accelererar snabbt vid en omkörning? Gissa vilket ämne! När det i klimatsammanhang pratas om växthuseffekten menas egentligen en förstärkt växthuseffekt .