Jag gick tillmin husläkare - sa att jag skulle utomlands och inte ville ha mens då. Du kan bli lätt illamående och få lite ont i … Hon skrev ut ett recept och det var bara å hämta på apoteket. – Mensen är egentligen ganska onödig och många kvinnor vill slippa. Det finns många lagliga, seriösa aktörer som erbjuder att handla läkemedel över internet. Det är ingenting som vi gynekologer driver på utan kvinnorna undrar själva om de verkligen ska behöva ha mens. Det svider när du kissar och det känns som du inte kan tömma blåsan ordentligt. Vid behandling av utebliven mens brukar Primolut-Nor ibland kombineras med ett östrogenläkemedel. När du sedan slutar, vanligen efter 10-14 dagar, får du mens inom några dagar. Lätt … Läkemedlet ger dig friheten att kunna reglera din menstruationscykel så att du själv kan välja exakt när du vill ha … Dokteronline.com är inte något (internet)apotek och håller inte på med att erbjuda, sälja, leverera eller på något annat sätt överföra (medicinska) produkter. Du hittar därför inte läkemedel för att skjuta upp mensen receptfritt på apoteket. Urinen kan lukta illa och det kan till och med finnas blod i den. Du kan skjuta upp mensen genom att börja ta Primolut-Nor senast 3 dagar före förväntad mens. Till och med det statligt ägda apoteket erbjuder tjänsten att köpa receptbelagda och receptfria läkemedel via deras hemsida. Det finns dock ingenting som tyder på att det skulle ha en negativ inverkan på din hälsa i största allmänhet, eller din långsiktiga förmåga att bli gravid, att skjuta upp mensen. När du använder ett receptbelagt läkemedel, oavsett om det är Norethisterone eller ett kombinerat p-piller, bör du alltid läsa på om möjliga biverkningar av läkemedlet. Produktinformation och/eller priser som står omnämnda på denna webbsajt utgör inte något erbjudande från Dokteronline.com till dig. Jag undrar om man på något sätt kan stoppa menstruationen? Ring bara ungdomsmottagningen och säg att du vill skjuta upp din mens , då vet dom vilka piller du . Det var inga problem att skjuta upp mensen, enda biverkningen jag märkte av var att jag blev ganska svullen i kroppen. Norethisterone 5 mg är en behandling för att skjuta upp mensen i upp till tio dagar. Jag menar, ifall man inte vill ha mens under en semesterresa? Vidare är det inte bara små, skumma aktörer som säljer mediciner på nätet idag. Nathalie Palmgren, 18, och Marina Bengtsson, 18, jublar över nyheten om det mensfria medlet. Dock är de inte … För ibland är det helt enkelt inte läge att ha mens. Tacksam för svar! Förskjuta mensen med preventivmedel P-piller samt hormonpiller som till exempel Primolut-Nor är vanliga preparat som kan användas för att förskjuta mensen. Om du har möjlighet (och ni inte ska vara borta så länge) skulle jag rekommendera att att flytta mensen månaden innan ni åker, …